BLOG
Franchising Yatırımı Yaparken Dikkat Edilecek İpuçları
02 Şubat

Franchising Yatırımı Yaparken Dikkat Edilecek İpuçları

Franchising unutmayalım ki yatırımda tercih edilenin markanın gücü olduğu bir sistemdir. Yani bir kişi bir iş fikrine sahipken o iş fikrine benzer ama markalaşmasını daha önce tamamlamış, yol almış fikirlere gider yatırım yapar. Kendi iş fikrini markalaştırmaya yeterli kaynağı varsa kendi sistemini de kurabilir ancak kısıtlı zaman, nakit kaynağı olanlar için en ideal sistem franchisingedahil olmaktır.

O zaman franchising sisteminin markalaşma gücü yatırım yapılabilirliğinin gücüne eş değer demektir.

 Franchising Sisteminin Markalaştığına İpuçları Nelerdir?

1.       Hizmet noktalarının yayılımı hizmete devam eden işletme sayılarıyla yakındır. Yani sisteme dahil olan kadar sistemden çıkan da önemli bir göstergedir.

2.       Markanın tüketici tarafından bilinirliği markanın tercih edilirliğine ilk adımdır.

3.       Markanın kullandığı renk, logo kendine hastır. Kendine rakip gördüğü bir markayı taklit eden bir marka tüketicisi tarafından çok hızlı ayırt edilir ve  tüketiciler gözünü diğer markaya diker. Doğal olarak merak uyandırırsınız. Unutmayalım ki taklit aslını yaşatır. Özgünlük önemlidir.

4.       Markanın web sitesi günceldir. Eğer tüketici kitleniz toplumun geneliyse ve Y,Z kuşağını hedefliyorsanız (1980 ve sonrası) mutlaka web sayfanız güncel olmalı, sosyal medya ile bağlantılı olmalı ve kişilerin sanal dünyada etkileşim kurabilecekleri bir kimlikte olmalı. Bunlara ne gerek var demeyin çevrenize kısa bir göz atsanız yeter.

5.       Marka düzenli reklam yapan bir markadır. Toplumsal ve sosyal olayları, kendi sektörüne has konu başlıklarını tanıtım ve tutundurmaya önem verdiği için dikkate alır. Kendi markasıyla birleştirir.

6.       İşletme fonksiyonları belirlidir. Çağrı merkezi ile talebinize muhatap bulabilirsiniz. Size geri bildirim mekanizmaları tanımlıdır. Bu size güven duygusu aşılar.

7.       Yatırım tutarı için senaryolanan geri dönüşüm programı çeşitlendirilmiştir. Finansal değerlemeler güncel piyasa verilerini yansıtır.

8.       Sisteme nasıl girileceği, sistemden nasıl çıkılacağı nettir.

9.       Yatırımcıların marka merkeziyle iletişim kanalları tanımlıdır.

10.   Markanın hedefleri belirlenmiştir. Yatırımına ortak olduğunuz hedeflere siz de ortak olursunuz. Hedefler ne kadar netse siz de önünüzü o kadar net görürsünüz.

Bu başlıkların kısmen uygulandığı sistemler kurumsallaşma yolunda ilerliyor demektir. Bu yapılara dahil olurken en azından kalan ve merak ettiğiniz başlıklara marka sahipleriyle birlikte yanıt arayabilirsiniz. Şayet hiç biri yoksa ve siz bu başlıkları arıyorsanız yatırımı bu markaya yapmak yerine kendi markanızı ve kendi sisteminizi oluşturun derim.

 
Sevgiyle kalın

Senem Kılıç

Bilgisayar Mühendisi, Yönetim Danışmanı
SenemKılıç

1978 Denizli doğumluyum. Ege Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği eğitimimi tamamladım. Dokuz Eylül Üniversitesi Sayısal Yöntemler Yüksek Lisansı Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Ana bilim dalında "X,Y Kuşağının İstihdam Politikaları" üzerine doktora eğitimi tez aşamasında devam etmekteyim...

Bana Ulaşın