BLOG
Doğru Havuza Atlayın
19 Ocak

Doğru Havuza Atlayın

İçiniz kıpır kıpır kimse sizi tutamıyor bu anlaşılıyor. Bu sayfayı okurken siz ben bile anlayabiliyorum ancak dünyada milyarlarca iş fikri sürekli üretiliyorken milyarlarca ürünle karşılaşmıyoruz. Ürün mü dediniz? Evet ürün. Bu kelimeye ilerleyen yazılarda değineceğiz ancak iş fikrinizin hayata geçmesi için bir yolculuğa çıkacağız demiştik. Ben o yolculuğa ilk adım olarak “havuza atlamak” diyorum. Evet havuza atlamak. 

Girişimciyi tanımlayın diye sorarsak ilk 5 yanıttan biri mutlaka cesarettir. Hayır girişimci cesur değildir aksine temkinlidir. Havuza atlamadan önce havuz dolu mu diye bakandır. Dışarıya çıkmadan havaya bakıp şemsiyesini alandır. Bir iş fikrinin ekonomik değer olabilmesi için alıcısıyla buluşacağı kutsal yere Pazar diyorsak girişimci gireceği pazarı girmeden kontrol edendir.

İş fikriniz sizin kutsalınızdır ona dokunamayız.Fakat iş fikrinizin hayallerinizi süsleyenlere sizi kavuşturması için alıcısı olması gerekir. Biz buna tüketici diyoruz. Ortada tüketicisi olmayan pazara girmek içinde su olmayan havuza atlamak ve çakılmaktan başka bir şey değildir. Biz buna girişimcilik yolculuğu değil macerası deriz.

Bu havuzun daha önce kimsenin girmediği bir havuz mu yoksa kalabalık misafiri olan bir havuz mu olduğu bizim için son derece önemlidir. Önce cesaretimizi akılla perçinleyelim. Pazarınızı kontrol edin. Nasıl mı biraz daha araştırma biraz daha bilinçli hareket. Ne mi?

İletişim yeteneklerinizi artırın. Her girişimci iş fikrini hayata geçirmek ve hayatta tutmak için gerek duyduğu kaynağa, müşteriye, elemana, yatırım desteğine iletişim yetenekleriyle ulaşacaktır.

İş fikrinizi paylaşmaktan korkmayın. Girişimcilerle yürüttüğüm mentorlük çalışmalarında geneli iş fikrini paylaşmaktan çekinir. Oysa ki iş fikriniz ürüne dönerken pek çok paydaşla iletişime geçmek zorunda kalacak. Hal böyleyken çevrenizdeki daha tecrübeli bireylerin, yatırımcıların, girişimcilerin geribildirimlerini alın.

Sosyal ağınızı genişletin. Doğru tüketici grubuna ulaşabilmek, potansiyel tüketicilerle temas haline kalabilmek, doğru tedarikçilere ulaşmak ve doğru yatırımcılarla biraraya gelebilmek için sosyal sermayenizi yani paylaşım ağınızı geniş tutun.

Pazar araştırmaları için doğru çevre önemlidir, tecrübe sahipleriyle iletişim önemlidir. İlgili pazarda konumlanmış müşterileri tanımak önemlidir. Bütün bu çalışmalar sizin doğru havuza atlamanıza destek olacaktır.

SenemKılıç

1978 Denizli doğumluyum. Ege Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği eğitimimi tamamladım. Dokuz Eylül Üniversitesi Sayısal Yöntemler Yüksek Lisansı Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Ana bilim dalında "X,Y Kuşağının İstihdam Politikaları" üzerine doktora eğitimi tez aşamasında devam etmekteyim...

Bana Ulaşın