BLOG
Girişimcilikle İlgili Altın Kurallar
05 Mart

Girişimcilikle İlgili Altın Kurallar

Uzun yıllardır çalıştınız, özel sektörüne veya kamu kuruluşlarına çalışan olarak emek verdiniz ancak şimdi içerisinde bulunduğunuz pozisyon veya görevler sizi tatmin etmiyor. Başka bir senaryo: Birinin himayesinde çalışmaktan o kadar çok sıkıldınız ve bu sizde huzursuzluk yarattı ki bir kaçış yolu arıyorsunuz. Pek çok insan bu gibi durumlarda heveslenip kendi işini yapmak istiyor. Yani “GİRİŞİM”ci olmak istiyor. Maalesef bu durumdaki pek çok insan hazırlıksız atılım yaptıkları için atıldıkları girişim denizinde boğulup gidiyorlar. Öyleyse bu denizde boğulmamak için nelere dikkat etmek lazım gelin hep birlikte başlık başlık inceleyelim.

1 - Havuza atlarken dikkat edin: Yukarıda belirttiğimiz gibi pek çok girişimci şirket kurarken ayrıntıları gözden kaçırıyor. Öncelikle kendi durumunuzu tespit etmeniz çok önemli. Kuracağınız iş için yeterli sermayeniz var mı? Riskleriniz neler? Gireceğiniz pazarla ilgili bilginiz var mı ve bu pazarın neresindesiniz? Başarıya ulaşma şansınız nedir? Gibi soruları kendinize sorarak iyi bir plan çizmeniz gerekiyor.

2 - Dışarıya çıkmadan önce hava durumuna iyi bakın: İşinizi kurmadan önce pazar araştırması yapmak çok önemli. Bu size doğru zamanda doğru ürünle piyasaya çıkmanızı sağlayacaktır. Araştırmaktan korkmayın ve bunu zaman kaybı olarak görmeyin etkili bir stratejik plan için gireceğiniz pazarın analizi olmazsa olmazlardan.

3 - Küçük adımlarla başlayayım, küçük kazanç yeter diyecekseniz başlamayın: Herkes tarafından kullanılan ve size belki de klişe gibi gelen “Büyük Düşün” nasihatleri… Size klişe gelen bu terim aslında her işin kıvılcımını oluşturan olgudur. Risk alın, hata yapmaktan korkmayın! İlk okuduğunda insanlara “yanlış mı anladım?” dedirten bu madde ile aslında daha fazla kazancın sahibi olabilirsiniz. Planlı ve emin adımlarla başlangıç yaptıktan sonra risk almak size kayıptan çok daha çok kazanç getirecektir. Unutmayın her şey hayal etmekle başlar.

4 - İnsanlar sizi niye seçsin?: Pazarda fark yaratmak çok önemli. Bu sorunun cevabı size yapınızın SWOT analizini çıkaracaktır. Hizmetiniz veya ürününüz ile diğer markalardan veya şirketlerden sıyrılıyorsanız 1-0 önde başlarsınız yani özetle rakiplerinizden bir adım öne geçersiniz. Bu da size daha fazla müşteri dolayısıyla daha fazla kazanç sağlayacak, risklerinizi azaltacaktır.

5 - İhtiyaç varsa pazar var, yoksa kaynağınız var mı?:Pazarda tutunmak için ihtiyaç yaratmak en önemli altın kurallardan biri. Fakat piyasada ihtiyaç yoksa ne olacak? Hemen arkasından kendinize şu soruyu sormalısınız: Yeterli sermayem var mı? Ürününüze sonradan talep yaratmak zaman alacağından ve disiplinli bir çalışma gerektirdiğindenyeterli kaynağa (sermayeye) sahip olmanız riskinizi azaltmak adına büyük önem taşır.

6 - Bir işe başlamak için büyük fikirler (BİBİF): Sunacağınız hizmetle ilgili anlam yaratın. İş modelinizi oluşturun. Bu size önünüzü görmeniz açısından yardımcı olacaktır. Hedefleriniz, varsayımlarınız ve görevlerinizi belirleyin. Bir mantranız olsun.

Gördüğünüz gibi girişimlerinizin devamlılığını sağlamak detaylı bir araştırmadan geçiyor aslında. Siz siz olun sıkılıp da düşünmeden atladığınız girişim havuzunda boğulmayın.  

Sevgiyle kalın

Bilgisayar Mühendisi, Yönetim Danışmanı

SenemKılıç

1978 Denizli doğumluyum. Ege Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği eğitimimi tamamladım. Dokuz Eylül Üniversitesi Sayısal Yöntemler Yüksek Lisansı Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Ana bilim dalında "X,Y Kuşağının İstihdam Politikaları" üzerine doktora eğitimi tez aşamasında devam etmekteyim...

Bana Ulaşın