BLOG
En Beğenilen Şirketler
01 Ocak

En Beğenilen Şirketler

En İyiler Ligi’ne bakış

GFK Türkiye tarafından hazırlanan “Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri 2014” araştırmasına 650 farklı şirkette çalışan yöneticiler katıldı. 1620 orta ve üst düzey yöneticinin katıldığı ankette çarpıcı kategorilerde sonuçlar elde edildi.
Ben de bu araştırmanın özellikle “Pazarlama, İletişim ve Satış Stratejileri” başlıklı kategorisinde dereceye giren şirketlerin ortak özelliklerini kalem almak istedim.
 
Yapılan anket sonucunda sıralama şu şekilde:
 
Coca Cola Türkiye, Unilever, Turkcell, P&G, Türk Hava Yolları, Garanti Bankası, Arçelik, Türkiye İş Bankası, Koç Holding, Eczacıbaşı Topluluğu
 
Şimdi gelin bu şirketlerin neleri iyi yaparak fark yarattıklarına bakalım.
 
1. Bilişim Teknolojileri Kullanımı
Müşteri deneyiminin öne çıktığı pazarlama süreç yönetiminde yaygınlaşan internet ve hızla büyüyen mobil iletişim, tüketicilerin kişisel deneyimlerinde büyük rol oynarken, değişim hızını yakalayamayıp tüketicisiyle etkin bağ kuramayan şirketler ne yazık ki sürekliliğini koruyamıyor. 
 
2. Büyük Veri Yönetimi
Müşteri verisinin bilgi teknolojileri yardımıyla müşteriye özel hizmet yaklaşımına neden olacak sonuçlar üretebilmesi şirketleri rekabette avantajlı noktaya taşıyor. Müşteriyi en iyi tanımlama yöntemlerinden biri olan büyük veri yönetimi akıllı ve ekonomik iş sonuçlarını pazarlama fırsatları olarak ortaya çıkarıyor.
 
3. Tüketici Mutluluğu
DNA’sına mutluluk hedefi işlenmiş markalar oluşturmak tam anlamıyla bu şirketlerin ortak özelliği. Bütün çalışmalarında tüketici bizi nasıl daha fazla tüketir değil tüketicimiz nasıl mutlu olur sorusu odağında kalmak Coca Cola’yı 50. Yılında Koka Kola olarak yazdıracak bir noktaya taşıyor.
 
4. İtibar – Kalite İlişkisi
Bu markaların hepsinin ortak özelliği hizmet verdiği toplum nezdinde itibarını korumak ve üretim/hizmet kalitesini sürekli ve tepede tutmak için yönetimde sistem yaklaşımı büyük önem arz ediyor.
 
5. Toplumsal Sorumluluk
Ekonomik değerini sağladığı toplumun parçası olabilmek için toplumun değer yapısına, kültürel dokusuna uygun toplumsal destek kanalları oluşturmak, Eğitim, istihdam, çevresel sürdürülebilirlik, yerel ekonomiye destek gibi başlıkları sürekli desteklemek bu şirketleri toplum markası haline getirmiştir.
Bu tür çalışmaların diğer pek çok şirkete de hedef nokta oluşturmak noktasında yol göstereceğini ve markalaşma yolculuğunda bu şirketlere yenilerinin de eklenerek kendisi büyürken toplumu da geliştiren bir sorumluluğu da üstleneceğini gönülden diliyorum.
 
Senem Kılıç

Bilgisayar Mühendisi, Yönetim Danışmanı

SenemKılıç

1978 Denizli doğumluyum. Ege Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği eğitimimi tamamladım. Dokuz Eylül Üniversitesi Sayısal Yöntemler Yüksek Lisansı Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Ana bilim dalında "X,Y Kuşağının İstihdam Politikaları" üzerine doktora eğitimi tez aşamasında devam etmekteyim...

Bana Ulaşın